Kraj ročně investuje do oprav a údržby silnic druhé a třetí třídy téměř 1,3 miliardy korun, s touto sumou ale podle Ratha nyní zvládne jen provizorně "látat" díry ve vozovkách. Tyto opravy ovšem většinou vydrží jen jednu sezonu. Na celoplošné rekonstrukce v rozpočtu podle Ratha nejsou peníze. Pokud se letos a počátkem příštího léta díky dohodě s firmami silnice opraví kvalitně, vydrží pět až deset let a nebude nutné vyhazovat peníze za provizorní opravy, předpokládá hejtman.
Firmy podle něj na tuto nabídku přistoupily, protože kvůli vládním úsporám mají teď méně zakázek na státních silnicích spravovaných Ředitelstvím silnic a dálnic.
Stav středočeských silnic dlouhodobě kritizuje opoziční ODS. Tvrdí mimo jiné to, že vedení hejtmanství na jedné straně plýtvá penězi například na žákovské jízdné zdarma a na druhé straně mu pak prostředky chybějí.