"Naděje, že spekulace na trhu surové kávy začátkem roku 2011 skončí, se bohužel nevyplnily," uvedl generální ředitel firmy Richard Hodul. Kvalitní káva arabica je podle Tchiba nejdražší za posledních 34 let, dlouhodobě roste i cena kávy robusta. "Naši zákazníci se mohou spolehnout na to, že Tchibo ceny kávy opět sníží, jakmile to dovolí cena surové kávy," dodal Hodul.
Mateřská společnost Tchibo, která je největší pražírnou kávy v Německu a jedním z nejvýznamnějších zpracovatelů kávy ve světovém srovnání, už koncem dubna uvedla, že začíná pociťovat dopady růstu cen této komodity. Firma kvůli konkurenci nemůže vyšší náklady v plném rozsahu přenést na spotřebitele, a na letošní rok proto počítá s poklesem zisku.
Tchibo v Česku prodává stejnojmennou kávu, kávu značky Jihlavanka, od roku 2002 také značku Davidoff Café. V roce 2004 začala firma v tuzemsku budovat síť prodejen, ve kterých prodává pod svou značkou také spotřební zboží. Nabídka obchodů sahá od oblečení přes sportovní potřeby či bytové doplňky a nádobí po elektroniku. Tyto produkty distribuuje Tchibo také prostřednictvím obchodních řetězců.
Vlastníkem firmy sídlící v Jihlavě je prostřednictvím společnosti Eduscho Austria německá firma Tchibo GmbH. Na tuzemském trhu působí Tchibo od roku 1991.