Poměrně malý nárůst prodeje je podle tajemníka svazu Pavla Tunkla daný částečně tím, že loni patřil květen k nejsilnějším měsícům roku, protože končila možnost uplatnit na pořízené vozy zrychlené odepisování.
Největší hráč na trhu Škoda Auto a zároveň nejvýznamnější dodavatel firemních vozidel, prodal 21.294 vozů, což je o téměř 11 procent méně než loni. Druhý Volkswagen zvýšil prodej o 5,6 procenta na 6116 aut a třetí Ford rostl podobným tempem na 5851 prodaných aut.
U dovozu ojetin podle generálního ředitele Brano Group Pavla Juříčka nepřestává platit, že je Česko odkladiště automobilových vraků z celé Evropy. "Přes 30 procent dovážených ojetin je starších než deset let, tři procenta pak byla vyrobena před více než 15 lety," uvedl.
Prodej nových lehkých užitkových vozů se zvýšil o 6,6 procenta na 4793 vozidel. Nejprodávanější byly značky Ford, Citroen a Peugeot. Odbyt nákladních aut se zvýšil o 77 procent na 3047 vozidel. Podle mluvčího Česmadu Bohemia Martina Felixe tak dopravci částečně realizují odloženou poptávku z doby krize a zároveň reagují na růst výkonů v silniční dopravě.
Prodej nových motocyklů se zvýšil téměř o devět procent na 7883 strojů.
Na Autosalonu v Brně vystavují své novinky například značky Škoda, Volkswagen, Audi, Seat, Hyundai, Peugeot, Opel, Citroen nebo Kia. Část významných výrobců ale na akci chybí, stejně jako na minulém ročníku, který výrazně poznamenala ekonomická krize.