Podle dokumentu, který získala agentura Reuters, PayPalu vadilo, že v jeho platformě, která je určena podnikům, rostou spotřebitelské aktivity AliExpressu. Navíc chtěl PayPal u některých účtů zvýšit poplatky za transakce.
PayPal uvádí, že celkový objem plateb přes jeho systém v Číně loni přesáhl 4,4 miliardy dolarů, a meziročně se tak zvýšil o 44 procent. PayPal Asia Pacific zůstává čínským obchodníkům zavázán a dále jim nabízí přístup do systému, díky kterému můžou snáze prodávat své zboží milionům uživatelů ve světě.
Alibaba.com je divizí Alibaba Group, v níž má kolem 40 procent americká Yahoo. AliExpress dodal, že bude svým klientům dál nabízet výběr platební volby. eBay má v čínském elektronickém obchodě společnosti Alibaba.com a Taobao ze skupiny Alibaba Group za rivaly, napsala agentura Reuters.