"Nabídku jsme kanadské vládě předložili ve čtvrtek," řekl Marchionne novinářům v Benátkách. Marchionne řídí obě automobilky, tedy jak Fiat, tak Chrysler.
Nákupem podílu americké vlády se podíl Fiatu v Chrysleru zvýší na zhruba 52 procent. Fiat má ale faktickou kontrolu nad automobilkou už od roku 2009, kdy se domlouvala záchrana Chrysleru. Italové tehdy získali 20 procent akcií firmy s tím, že při splnění stanovených podmínek mohou podíl v automobilce postupně zvyšovat.
Marchionne také řekl, že kdyby se Fiatu podařilo dohodnout se s americkou organizací VEBA na podmínkách nákupu jejího podílu v Chrysleru, nemusel by Chrysler patrně ani vydávat nové akcie v rámci primární veřejné nabídky (IPO). VEBA je fondem zdravotní péče odborové organizace United Auto Workers a v Chrysleru má 45,7 procenta akcií.
Fiat už má opci na nákup 40 procent akcií, které VEBA drží. Zároveň však Italové platí 75 milionů dolarů (asi 1,3 miliardy Kč) za opci, kterou drží americké ministerstvo financí a která jej opravňuje nakoupit všechny akcie Chrysleru, které drží VEBA. "Ta práva (k nákupu akcií ve vlastnictví fondu VEBA) jsme koupili proto, abychom si byli jisti, že u stolu nebude sedět nikdo jiný," uvedl Marchionne. Manažer má na půl italský a na půl kanadský původ a z Fiatu udělal prosperující podnik.
Marchionne už v minulosti hovořil například o tom, že Fiat by mohl uvést na burzu akcie své luxusní značky Ferrari, která se věnuje výrobě sportovních vozů. Vstup na burzu je podle manažera jednou z možností, nyní ale prý firma peníze nepotřebuje. V úmyslu prý Fiat nemá ani odchod z Turína a zřízení nové centrály ve Spojených státech, jak se spekulovalo. S Fiatem je spojena historie severní Itálie a případný odchod by Italové asi těžce nesli. Fiat je největší průmyslovou skupinou v Itálii.