"Když nějaký spoj nebyl vypraven, tak jen výjimečně. Jinak jsme jezdili normálně podle víkendových jízdních řádů," uvedl Albrecht. DPO se daří zachovat velkou část hromadné dopravy díky šoférům, kteří nestávkují, a brigádníkům. Také využívá jiné dopravce. Během pracovních dnů však spoje jezdí omezeně podle víkendových jízdních řádů, hlavní linky jsou ale posíleny.
Obě znesvářené strany usednou za jednání stůl opět v pondělí ve 14:00. Vedení i odboráři naznačili, že jsou ochotni udělat nějaké ústupky, aby se dohodli na růstu mezd a stávka skončila. Vedení firmy proto během víkendu hledalo kroky k úsporám, aby mohlo řidičům přidat. Představí je odborářům na pondělním jednání. Dosud odbory trvaly na pětiprocentním růstu mezd, vedení nabízelo 1,5 procenta pro letošní i příští rok.
Předseda odborů DPO Ivo Protivínský dnes ČTK řekl, že jsou ochotni udělat ústupek. "Z naší strany jsme připraveni udělat kompromis, ale vedení musí přijít s lepší nabídkou než tou, kterou zatím předložilo," uvedl Protivínský. Odboráři v pondělí ráno opět projdou centrem města k magistrátu.
Ostravský dopravní podnik zaměstnává 2200 lidí. Podle odborů stávkuje přibližně 700 zaměstnanců. Průměrný plat ve firmě podle vedení společnosti přesahuje 22.000 korun.
rkj jpt