Moskva očekává, že zahraniční automobilky by ve střednědobém výhledu v Rusku mohly investovat až sedm miliard dolarů (asi 118 miliard Kč). Pokud budou totiž vyrábět alespoň 300.000 automobilů ročně, mohou žádat, aby jim byly odpuštěny celní poplatky.
O plánech Volkswagenu v Rusku informoval německý list Wirtschafts Woche, podle něhož automobilka zvažuje nárůst produkce v montážním závodě Kaluga z nynějších 150.000 na zhruba 200.000 vozů ročně. V úvahu však podle listu připadá i výstavba zcela nového závodu, jehož roční kapacita by činila asi 150.000 automobilů.
Volkswagen letos uzavřel dohodu, podle které bude v montážním závodě ruské společnosti GAZ ročně vyrábět více než 100.000 automobilů Volkswagen a Škoda. Volkswagen se snaží na ruském trhu expandovat a smlouva o využití kapacit automobilky GAZ v Nižném Novgorodu má německému podniku ke splnění záměru pomoci.
Prodej aut v Rusku by se měl v letošním roce podle odhadů zvýšit zhruba o 23 procent na 2,35 milionu kusů. Zahraniční výrobci proto doufají, že se jim podaří rychlého růstu trhu využít.
Japonský ekonomický list Nikkei napsal, že japonská automobilka Nissan Motor a její evropský partner Renault mají v úmyslu v Rusku do roku 2015 investovat až dvě miliardy dolarů (asi 34 miliard Kč). Investici za zhruba 1,1 miliardy dolarů (asi 19 miliard Kč) chystá rovněž italský Fiat, který by chtěl v Rusku postavit závod na výrobu 120.000 aut ročně.
Do Ruska podle listu Wirtschafts Woche směřuje i největší světový výrobce autodílů, německá společnost Bosch. "V budoucnu budeme v Rusku vyrábět více technologicky náročnější součástí," řekl podle listu manažer firmy Bosch pro Rusko Walter Schöpf.