Čína se tak na trhu s tablety stává testovacím bitevním polem. Zahájením prodeje tabletu v Číně dává Dell také čas vývojářům, aby pro zařízení vytvořili aplikace. Čína určité aplikace od Googlu blokuje a trh aplikací pro Android se ještě nerozvinul.
Ze zkušeností v Číně se chce Dell poučit a na další trhy už chce přijít s jiným koncovým produktem. Spuštění prodeje tabletu v ostatních regionech určí Dell ve druhé polovině roku.
Rozhodnutí Dellu ukazuje, jak je pro něj čínský trh tak důležitý. V prvním čtvrtletí se tržby Dellu v Číně zvýšily o 22 procent a prodaný počet počítačů překonal hranici 10.000. Dell nyní v Číně pozoruje výrazný nárůst klientů mezi malými a středně velkými podniky, které kupují kvůli svému budoucímu růstu mobilní produkty.
Pro podnikové klienty pracuje Dell také na tabletu s operačním systémem Windows 7. Ten má jít do prodeje před koncem roku.
Ke spuštění prodeje nového zboží si Dell vybral Čínu již dříve. V roce 2009 podnik oznámil, že na trh s chytrými mobilními telefony vstoupí nejprve v Číně a teprve pak v Brazílii.
Trhu s tablety v současné době dominují přístroje od společností Apple, Samsung Electronics a Motorola Mobility, napsala agentura Reuters.