Čtvrteční čtyřiadvacetihodinová stávka na železnici bude podle ČD organizačně jednodušší, škody by ale mohly být vyšší než u původně plánovaného protestu, který měl trvat v pondělí od 3:00 do 16:00. "Já předpokládám, že (ztráta) bude vyšší, ale je to zatím jenom předpoklad, ten systém je poměrně složitý, zejména se jedná o návoz souprav a jejich neproduktivní jízdy, záleží na tom, jak odstavíme soupravy o půlnoci," řekl Blažek.
"Soupravy zůstávají ve stejném místě, a neproduktivních úkonů bude minimum," potvrdil předseda odborového sdružení železničářů Jaroslav Pejša. Spoje v osobní dopravě zůstanou na stejných místech a nebude nutné je po skončení protestů přesouvat do jiných stanic, odjezd vlaků se pouze odsune o 24 hodin, doplnil Blažek. Jiná situace ale nastane u dálkových a mezinárodních spojů. Ty se mnohdy budou nacházet i na jiném konci Evropy, než měly být.
České dráhy jsou podle Blažka připraveny škodu za připravovanou čtvrteční stávku po odborářích vymáhat. Pokud bude ztráta prokazatelná a pokud bude i čtvrteční stávka prohlášena za nezákonnou.
Ministerstvo dopravy celkové náklady za škody způsobené jednodenní stávkou společnostem České dráhy, ČD Cargo a Správy železniční dopravní cesty vyčíslilo na 197 milionů korun. O dalších zhruba 20 milionů korun by přišlo Ředitelství silnic a dálnic na výpadku ve výběru elektronického mýtného.