Firma Covec předloni ve výběrovém řízení vyhrála díky tomu, že GDDKiA nabídla, že dva dálniční úseky v délce necelých 50 kilometrů postaví za 1,3 miliardy zlotých. Její nabídka byla o několik desítek procent nižší, než s jakou přišla konkurence. Nicméně stavba dvou dálničních úseků se v polovině května prakticky zastavila, protože konsorcium v čele s čínskou společností neplatilo subdodavatelům. Dluží jim odhadem desítky milionů zlotých.
GDDKiA nyní bude muset vybrat novou firmu, která dálniční úseky postaví. Polský premiér Donald Tusk dnes řekl, že stavební práce by tam měly být obnoveny do konce července. "Chceme dokončit ten dálniční úsek tak rychle, jak to bude možné," uvedl Tusk.
Podle plánů polské vlády by dálniční spojení mezi Varšavou a německou hranicí mělo vzniknout do fotbalového mistrovství Evropy, které za rok pořádá Polsko společně s Ukrajinou. Dálnice A2 má propojit Poznaň a Varšavu, tedy dvě pořadatelská města. Pokud nevznikne včas, čeká fotbalové fanoušky nebezpečná jízda po úzkých a ucpaných silnicích.
Majitelem firmy Covec je China Railway, která je hlediska tržeb třetí největší stavební společností na světě. Vedení Covec zakázku v Polsku považovalo za "propustku" na trh v Evropské unii.