Třetí největší banka v USA upřesnila, že prolomeny byly přístupové kódy k celkem 360.083 účtům v Severní Americe. Z toho více než 217.000 karet už banka nahradila, zbytek byly neaktivní nebo záložní karty, které jejich majitelé prakticky nepoužívali. Banka vydala kartu novou a spolu s ní také zaslala dopis s vysvětlením.
Banka potvrdila, že hackeři zaútočili 24. května, klienti byli o útoku informováni 3. června. Nicméně k datům, která jsou nutná ke spáchání podvodu, se podle zástupců banky hackeři nedostali. Citigroup má v Severní Americe zhruba 21 milionů klientů, problém se tedy týkal zhruba jednoho procenta z nich.
Hackeři se dostali ke jménům, číslům účtů a kontaktním informacím klientů. Ostatní data zůstala podle Citigroup v bezpečí. Většinu účtů, kde byly prolomeny kódy, banka identifikovala během sedmi dnů.
"Citigroup měla po zjištění toho útoku svolat tiskovou konferenci, na ní to oznámit a zároveň ujistit klienty, že k tomu banka přistupuje s veškerou vážností. O napadené účty se měla také osobně postarat," uvedla k postupu banky Li-May Chew ze společnosti IDC Financial Insights.
Citigroup se stala jednou z mnoha firem, na jejichž počítačové systémy v poslední době hackeři zaútočili. Několikrát se to stalo rovněž internetové společnosti Google, stejně jako elektrotechnickému koncernu Sony a výrobci vojenské techniky Lockheed Martin. Hackeři se přitom podle analytiků stále častěji zaměřují na kontaktní údaje lidí, z nichž jsou schopni se dozvědět řadu informací.