Silný příliv zakázek si slibují od pařížského aerosalonu šéfové předních světových výrobců letadel Airbus a Boeing. Poslední prognózy ziskovosti světového leteckého odvětví jsou přitom značně nepříznivé. Výrobci tak nyní spoléhají na pokračující dynamický růst v Asii, která sesadila Severní Ameriku z pozice nejrušnějšího trhu letecké dopravy na světě.
Zejména optimistický je Airbus, protože předpokládá velký zájem o modernizovaný menší letoun A320. Boeing zase bude na aerosalonu sázet hlavně na svůj průkopnický letoun pro střední vzdálenosti 787 Dreamliner a novou verzi mezikontinentálního jumbo jetu 747-8. Ten v neděli přistál na letišti Le Bourget po svém prvním mezinárodním letu.
Na loňském sesterském aerosalonu ve Farnborough u Londýna zakázky proti krizovému roku 2009 prudce vzrostly. Airbus zde co do jejich hodnoty v sumě 13,2 miliardy dolarů (zhruba 223 miliard Kč) měl těsně navrch nad Boeingem. V letošním roce zatím z hlediska počtu zakázek vede Boeing s hrubým počtem 183 letadel proti 176 zakázkám na letouny Airbus. Co do dodávek loni Airbus s 510 letadly překonal Boeing o téměř 50 kusů.