Ve třetím ročníku soutěží Nejlepší banka a Nejlepší pojišťovna se finanční ústavy hodnotily jak z pohledu klienta, tak akcionáře. Sledovaly se cenově nejvýhodnější nabídky produktů a služeb, dostupnost, komunikace a celkový přístup ke klientovi i hospodářské výsledky, které dokládají finanční stabilitu společnosti.
Ve vedlejší kategorii Bankovní inovátor 2011 veřejnost v online hlasování vybrala Komerční banku s jejím produktem Lady karta. Ta obsahuje sadu doplňkových služeb jako například pojištění kabelky včetně jejího obsahu až do deseti tisíc korun za rok. Pojišťovacím inovátorem 2011 byla zvolena pojišťovna Direct s produktem autoHELP. Tato služba vychází vstříc motoristům, kteří se stali účastníky dopravní nehody, již nezavinili. Pojišťovna zlikviduje škodu, vyplatí jim pojistné plnění, a poté sama kontaktuje pojišťovnu viníka nehody.
V kategorii Cena novinářů pro nejoblíbenějšího finančního odborníka obhájil své loňské prvenství analytik Raiffeisenbank Aleš Michl. Na druhém a třetím místě, i když se značným bodovým odstupem, se umístilo duo Markéta Šichtařová - Vladimír Pikora ze společnosti Next Finance.
Raiffeisenbank bodovala také v kategorii nejoblíbenější bankovní mluvčí, když první příčku s výrazným náskokem obsadil Tomáš Kofroň. Druhou a třetí bankovní tiskovou mluvčí, se kterými novináři komunikují nejraději, jsou Kristýna Havligerová a Klára Gajdůšková, obě z České spořitelny. Novináři posuzovali analytiky z hlediska jejich dostupnosti, srozumitelnosti a odbornosti. U bankovních mluvčích se místo odbornosti hodnotila úplnost odpovědi.
Vyhlašovatelem soutěží Nejlepší banka 2011 a Nejlepší pojišťovna 2011 jsou Hospodářské noviny, partnery jsou společnosti KPMG Česká republika společně s IBM Česká republika. Zpracovatelem dat je agentura pro informace a analýzy Datank.