Spolupráce umožní ČSA nabízet letenky pro spojení Etihadu na Střední východ, do Indie, Číny, Japonska nebo Austrálie. Etihad bude moci naopak využít síť evropských linek ČSA. Pravidelná linka bude Prahu a Abú Zabí spojovat Airbusy A319 s rozšířenou business třídou celkem čtyřikrát týdně. Letenky začnou dopravci nabízet od pátku.
"Díky výtečnému sladění odletových a příletových časů v Abú Zabí, bez zbytečného čekání a v pohodlné denní doby, nebyly dosud destinace na Středním a Dálném východě respektive v Austrálii tak dostupné, jako teď," uvedl prezident ČSA Miroslav Dvořák. Podle Dvořáka spolupráce řeší nabídku dálkových letů, pro které nyní ČSA nemají vhodná letadla. Celkem tak budou moci ČSA nabídnout 34 nových dálkových destinací.
Orientace na východní destinace souvisí s restrukturalizací dopravní sítě, kterou ČSA oznámily zhruba před rokem. "Zatímco Evropa je v současnosti saturovaná, asijské země rostou o deset a více procent ročně," dodal Dvořák.
Etihad má v současnosti 63 strojů Boeing a Airbus, za deset let chce mít 155 letadel včetně deseti obřích Airbusů A380 a 35 Boeingů 787. Aerolinie, které vznikly před sedmi lety, mají v současnosti přes 30 aliančních partnerů. Podle obchodního ředitele Petra Baumgartnera ale v současnosti neuvažují o vstupu do některé z globálních leteckých aliancí, jako je například SkyTeam, kam patří i ČSA.
ČSA nyní nabízí spojení do 91 destinací ve 45 zemích. Společnost zaměstnává zhruba čtyři tisíce lidí a provozuje 18 letadel Airbus, osm letadel typu Boeing a 12 turbovrtulových letadel ATR určených pro kratší vzdálenosti.