"Nejdále je proces přípravy na pěti úsecích v celkové délce 39 kilometrů. Jsou to úseky, kde je to nejvíce poškozené a kde současně nečekáme problémy se získáním stavebních povolení," uvedl ministr dopravy Radek Šmerda. Jde o lokality Šternov - Psáře, Loket - Hořice, Větrný Jeníkov - Jihlava, Lhotka - Velká Bíteš a Velká Bíteš - Devět Křížů. Modernizace by se ale měla dočkat celá komunikace.
Rekonstrukce dálnice byla plánována už během minulých vedení ministerstva, upozornil profesor dopravní fakulty ČVUT Petr Moos. Podle něj by pro budoucnost D1 bylo ideální její rozšíření do tří pruhů, což by umožnilo provádět opravy za malého omezení provozu. S rozšiřováním dálnice ale ministerstvo nepočítá, řekl ČTK mluvčí ministerstva dopravy Jakub Ptačinský. Pro rozšíření komunikace by bylo nutné získat jiný typ stavebního povolení.
Ministerstvo nyní začne pracovat na stavebních povoleních nezbytných k opravám komunikace. Podle Šmerdy by první povolení mělo být v listopadu a poté budou zahájeny tendry na jednotlivé úseky. Výběrová řízení budou trvat pět až šest měsíců.