Z bank má letos zatím největší výdaje na reklamu Komerční banka

27.06.2011 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


perex-img Zdroj: Finance.cz

Praha 27. června (ČTK) - Největším zadavatelem reklamy mezi tuzemskými bankami byly v prvních pěti měsících letošního roku Komerční banka (KB) a ČSOB. KB zvýšila meziročně investice na 223 milionů korun a ČSOB na 198 milionů korun. Naopak méně peněz do reklamy investovaly letos v meziročním srovnání například Česká spořitelna, Raiffeisenbank nebo GE Money Bank. Společnost Admosphere, která se zabývá monitoringem reklamních investic, o tom dnes informovala v tiskové zprávě.

Finanční ústavy rovněž změnily ve srovnání s rokem 2010 téma reklamy. Zatímco loni se banky snažily inzerovat především běžné a spořící účty, letos zatím propagovaly především hypotéky a obchodní úvěry.

"S celkovým oživením ekonomiky banky očekávají i zvýšený zájem o obchodní úvěry u firem, což se projevuje i v hrubých investicích bank a spořitelen do inzerce těchto produktů," uvedl obchodní ředitel Admosphere Tomáš Hynčica. Ke snížení investic došlo i u stavebního spoření, a to především následkem snížení státního příspěvku a tudíž i atraktivity tohoto bankovního produktu.

V případě výdajů na reklamu Česká spořitelna, největší tuzemská banka, investovala od ledna do května 138 milionů korun. Loni to bylo 147 milionů korun. Raiffeisenbank snížila investice na 106,6 milionu korun a GE Money Bank na necelých 117 milionů korun. V datech monitoringu společnosti Admosphere se objevila i Fio banka, která je na tuzemském trhu od května 2010. Ta do reklamy investovala 49 milionů korun.

V rozložení reklamních výdajů preferují banky televizi a tisk. Dále využívají reklamu na internetu, venkovní reklamu a rádio.

Admosphere je dceřiná společnost MEDIARESEARCH, která se zabývá monitoringem reklamních investic v televizi, tisku, rozhlasu, na internetu a ve venkovních mediích na území ČR. Admosphere monitoruje objemy investic v ceníkových cenách.

Hrubé reklamní investice Top 10 zadavatelů v období od 1. ledna do 31. května 2010 a 2011

Zadavatel Hrubé reklamní investice 2010 (v tis. Kč) Hrubé reklamní investice 2011 (v tis. Kč) Komerční banka 155.012 223.275 Československá obchodní banka 163.593 198.249 Česká spořitelna 147.294 138.033 GE Money Bank 124.703 116.719 Raiffeisenbank 127.687 106.604 UniCredit Bank Czech Republic 55.084 104.293 Českomoravská stavební spořitelna 45.867 74.100 Fio banka - 49.308 Modrá pyramida stavební spořitelna 4555 45.444 CETELEM ČR 8038 44.064

Zdroj: Admosphere

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK