Okula Nýrsko výrazně zvýšila tržby,ze ztráty se vyhoupla do zisku

28.06.2011 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


perex-img Zdroj: Finance.cz

Nýrsko (Klatovsko) 28. června (ČTK) - Vyšší poptávka po plastových výliscích od automobilek, noví zákazníci z oblasti elektrotechniky a vyšší export zajistili Okule Nýrsko pětašedesátiprocentní meziroční nárůst tržeb na loňských 637 milionů korun. Po předloňské ztrátě ve výši 60 milionů se podnik loni vyhoupl do zisku, který činil po zdanění 37 milionů Kč. ČTK to na dnešní valné hromadě řekl předseda představenstva Okuly Jan Motlík.

Letos podle něj očekává firma tržby mezi 500 až 600 miliony korun podle struktury výroby, zisk by měl být kvůli investicím do technologie a motivačním slevám pro zákazníky nižší.

"Veškerý zisk dáváme do splácení rozsáhlé investice z roku 2007 (tehdy podnik vydal rekordních 400 milionů Kč). Více než polovinu už máme splacenou," dodal. Firma proto letos vloží do obnovy technologii 20 milionů korun. Tím ušetří na výrobních nákladech, o něž z větší části a někdy i v plné výši, sníží ceny svým zákazníkům.

Slevy výrobků, které se budou pohybovat mezi pěti až deseti procenty, také sníží letošní zisk i tržby podniku.

Vývoj letošního prvního čtvrtletí podle Motlíka odpovídá plánu, ale letošek hodně ovlivní, jak se bude vyvíjet hospodářská situace firem v Japonsku, kam putují například díly televizorů.

Automobilky mají letos zajistit 30 až 35 procent tržeb, loni přitom tvořily jen 15 procent. Zbytek výrobky budou tvořit díly pro elektrotechniku, výroba nástrojů pro plastikářství a obalů pro farmacii.

"Export loni činil 16 procent tržeb, nejvíce v historii podniku, letos bychom se chtěli dostat na 20 procent," dodal. Hlavním loňským zahraničním trhem bylo Německo, které tvořilo 55 procent, Španělsko třetinu.

Okula loni, podobně jako o rok dříve, vyrobila 1,25 milionu kusů technických výlisků, lakovaných i nelakovaných, jichž produkuje stovky druhů. "Umíme ušít zákazníkovi na míru díl, který si objedná," uvedl předseda představenstva. Podnik má deset velkých zákazníků, kteří zajišťují 80 procent tržeb. Z nich jsou tři zahraniční a zbytek především pobočky nadnárodních koncernů sídlících v Česku.

Firma má stejně jako loni 320 až 350 pracovníků. "Agenturní zaměstnance už vůbec nevyužíváme, soustředíme se stále na vyšší kvalitu, což můžeme zajistit jen s kmenovými lidmi," uvedl šéf představenstva. Okulu vlastní z 84 procent firma Optiplast Eyewear, tedy skupina čtyř českých manažerů, z nichž dva pracují v představenstvu firmy.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK