"Klienti v posledních letech směřují k lacinějším zájezdům," popsal mluvčí CK Exim Tours Jan Koláčný. Podle něj nemají klienti nižší zájem o kvalitní služby, ale zkracuje se průměrná délka dovolené z dříve oblíbených desetidenních zájezdů na týdenní. Dovolenkáři mají zájem převážně o ubytování formou all inclusive, které si objednávají především rodiny s dětmi, řekl Koláčný. Ještě zhruba před sedmi lety Češi vyhledávali spíše levnější formy ubytování například v rodinných penzionech.
Podle marketingového ředitele CK Exim Tours Stanislava Zímy prošla firma krizí na trhu cestovního ruchu dobře. Společnost je zastoupena kromě České republiky také v Maďarsku, Polsku, Rumunsku a na Slovensku. Může proto nakupovat ubytovací kapacity nebo leteckou přepravu centralizovaně a za nižší ceny než konkurenční cestovní kanceláře, řekl Zíma.
Zájem klientů podle Zímy podporuje také to, že CK Exim Tours během krize neomezovala nabídku, ale naopak nové destinace přidávala. V letní sezoně kancelář doplnila zájezdy do Maroka, v zimní sezoně plánuje nabídku rozšířit o tradiční lyžařské zájezdy do Rakouska a Itálie s vlastní dopravou, doplnil Koláčný.
Globální recese a s ní spojená krize v cestovním ruchu zasáhla i ostatní české cestovní kanceláře. Jednomu z největších konkurentů Eximu, cestovní kanceláři Fischer, v loňském roce klesl zisk o polovinu na 43 milionů korun. Společnosti se rovněž snížily tržby z 2,58 miliardy na 2,13 miliardy korun. O dvě procenta na 3,2 miliardy korun vloni meziročně klesly tržby nejstarší tuzemské cestovní kanceláři Čedok. Na zhruba třetinu předloňské úrovně se jí snížil zisk před zdaněním, loni byl 14 milionů korun.
Cestovní kancelář Exim Tours patří mezi největší cestovní kanceláře na tuzemském trhu. Společnost v tuzemsku provozuje zhruba 50 vlastních prodejních míst, zájezdy kanceláře dále nabízí 18 franšíz a zhruba 2000 provizních prodejců. Cestovní kancelář zaměstnává 254 lidí.