"Vzhledem k ekonomické situaci v Evropě a ČR i vzhledem k vývoji českého pivovarského průmyslu hodnotíme naše výsledky v roce 2010 jako velmi dobré," uvedl Boček. České pivovarnictví zaznamenalo loni meziroční pokles produkce o téměř osm procent.
Výkon Budvaru na domácím trhu a na exportních trzích se lišil. Na tuzemský trh pivovar umístil 52 procent své produkce, meziročně o 7,2 procenta méně. Naopak na exportních trzích, kam Budvar směřuje 48 procent své produkce, zaznamenal historické maximum. Loni vyvezl 604.800 hl, ve srovnání s rokem 2009 o 4,3 procenta více. Český export piva přitom loni klesl o 4,2 procenta. Budvar se tímto objemem exportu posunul na druhé místo mezi českými pivovary. Meziročně zvýšil prodej v devíti z 11 největších trhů.
Hlavní značkou pivovaru zůstává nadále Budweiser Budvar s podílem 86 procenta na celkových prodejích, uvedl obchodní ředitel Robert Chrt. Značka Pardál, která se uplatňuje především na tuzemském trhu, má podíl 14 procent. Budvar meziročně prodal o 2,4 procenta více ležáku, u výčepního naopak zaznamenali pokles o 2,8 procenta.