Původně měla Česká televize skončit analogové vysílání na Jesenicku a Zlínsku až v polovině příštího roku, v ostatních oblastech pak do letošního listopadu. Díky omezení souběhu analogového a digitálního vysílání televize ušetří 16 milionů korun.
Z reklamy na ČT1 televize částečně financuje právě přechod z analogového na televizní vysílání. Vysílání reklamy v ČT mělo původně zcela skončit letos 11. listopadu, senátní návrh novely mediálních zákonů počítal s prodloužením termínu, což však poslanecká sněmovna nepřijala.
Janeček dodal, že po 11. listopadu již nebude právní rámec pro uzavírání smluv pro státní informační kampaň k digitalizaci.
V rámci digitalizace vypne Česká televize 30. června devět velkých a 166 malých analogových vysílačů. Vypnutí sedmi dalších vysílačů, které podle plánu měly ukončit svou činnost, zhruba o čtyři měsíce odloží.
Podle ČTÚ dosáhlo pokrytí digitálním signálem veřejnoprávního multiplexu ČT letos v březnu téměř 100 procent a u komerčního multiplexu 89 procent.