Na začátek prázdnin hlásí CK nárůst prodeje zájezdů až o třetinu

29.06.2011 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


perex-img Zdroj: Finance.cz

Praha 29. června (ČTK) - Většina dovolených na první červencový týden je vyprodaná. Některé cestovní kanceláře hlásí až třetinový meziroční nárůst poptávky na tento termín, který je tradičně nejsilnějším týdnem prodeje letních dovolených. Kvůli dvěma státním svátkům, které letos připadají na úterý a středu, odcestuje mnoho Čechů také na prodloužený víkend za poznávacími zájezdy do evropských metropolí. ČTK to zjistila v anketě mezi cestovními kancelářemi.

"Poptávka je větší než v loňském roce a cestovní kanceláře nečekaly, že bude takto vysoká," řekl obchodní ředitel internetové cestovní agentury Invia.cz Michal Tůma. Invia proti loňskému roku zaznamenala zhruba dvanáctiprocentní růst prodaných zájezdů na první červencový týden, letos na tento termín prodala 1869 zájezdů.

Zájezdy pro 2750 osob prodala konkurenční agentura Zájezdy.cz, což podle její manažerky komunikace Kateřiny Komedové znamená pětinový meziroční nárůst. Zhruba o 30 procent se zvýšil prodej zájezdů CK Fischer, uvedl její mluvčí Dan Plovajko. CK Neckermann se podle jejího ředitele Udo Wicherta prodej zvýšil o čtvrtinu.

Kvůli vyprodanosti leteckých kapacit je čím dál víc Čechů ochotných odletět z Bratislavy, odkud je stále možné sehnat letenky, uvedl Tůma. Podle něj jsou zcela vyprodané zájezdy do Turecka a Tuniska, sehnat se ještě dají do Egypta a Řecka. V nabídce ale zůstávají převážně méně výhodné pobyty a hotely nižší kvality.

Agentura Zájezdy.cz počítá se zhruba 400 až 500 klienty, kteří se ještě pokusí získat zájezd na poslední chvíli. Podle obchodního ředitele CK Exim Tours Jana Koláčného zvýšila sice kancelář proti loňskému roku množství ubytovacích kapacit o sedm procent, až na výjimky jsou ale v tuto chvíli zájezdy na příští týden vyprodány.

V oblíbenosti mezi destinacemi podle statistik Invie vede Řecko, na které v tomto termínu připadá přes 20 procent všech prodaných zájezdů. Více než desetina prodaných zájezdů směřuje do Itálie, Turecka, Chorvatska a Egypta.V případě Itálie a Chorvatska dominují zájezdy s vlastní dopravou.

"Vždy, když vyjdou státní svátky blízko víkendu, je to termín pro prodloužené víkendy a kratší dovolené," popsal Plovajko. Pro tyto kratší dovolené známé jako eurovíkendy se poptávka zaměřuje na evropské metropole s dostatečným a výhodným leteckým spojením. V letních měsících je zájem zejména o ta města, jejichž prohlídku je možné spojit s koupáním v moři, tedy Barcelonu, Nice, Soluň a Split, doplnil Plovajko. Podle Jana Sotony ze společnosti Neckermann se i v letních měsících dobře prodávají obvyklé stálice mezi eurovíkendy, jako jsou Londýn a Paříž.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK