Generali: Většina klientů CK I. Parkam Holiday’s je zpět v ČR

03.07.2011 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


perex-img Zdroj: Finance.cz

Praha 3. července (ČTK) - Většina klientů CK I. Parkam Holiday’s, která tento týden skončila v úpadku, je zpět v České republice. O víkendu se vrátilo celkem 324 klientů z Burgasu, na pondělí je naplánován transport 18 turistů z řecké Soluni do Prahy a příští týden v pátek se vrátí do ČR poslední dva klienti této cestovní kanceláře. ČTK o tom dnes informovala pojišťovna Generali, u které má cestovní kancelář I.Parkam Holiday’s sjednané platné pojištění.

"Celkové náklady spojené s návratem klientů I. Parkam Holiday’s zpět do České republiky jsou odhadovány na dva miliony korun," uvedla dnes v tiskové zprávě pojišťovna Generali. Za klienty, kteří se budou vracet z Řecka dnes, garantovala asistenční služba pojišťovny Generali náklady na hotel, transfer na letiště a letenky. "Garance byly potvrzené. Vše by mělo probíhat bez komplikací," stojí v tiskové zprávě.

V pátek 8. července by se měli vrátit do ČR poslední dva klienti cestovní kanceláře Parkam Holiday’s. Tito klienti měli zaplacený hotel a transfer na letiště. "Asistenční služba pojišťovny Generali pro ně již zajistila letenky a jejich návrat by měl proběhnout bez problémů," uvedla pojišťovna.

Podle mluvčího Asociace českých cestovních kanceláří a agentur Tomia Okamury patřila CK I.Parkam Holidays k menším cestovním kancelářím. Ročně odbavila přibližně 3000 českých turistů.

Pojišťovna má ze zákona povinnost se o klienty postarat a zajistit jejich návrat z dovolené. Pojišťovna nemá povinnost dokončit na své náklady pobyt. Klienti, kteří mají zakoupené zájezdy a ještě neodletěli, by měli kontaktovat pojišťovnu. Ta jim v zákonné lhůtě šesti měsíců musí vyplatit peníze za zaplacené zájezdy.

V České republice je nyní na trhu 1420 cestovních kanceláří, které loni prodaly 2,225 milionu zájezdů, uvedl Okamura.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK