Dreamliner odstartoval v Seattlu a přistál na tokijském letišti Haneda. Přivítal ho potlesk, transparent Welcome to Japan a hasičské vozy na jeho cestě k hangáru vytvořily slavnostní vodní oblouky. Pilot Masajuki Išii řekl, že byl během letu klidný, ale že až po přistání podlehl emocím. Podle ANA se má stroj vrátit do Seattlu v sobotu.
Dlouhé čekání na stroj je pro ANA téměř u konce. Japonská společnost je prvním zákazníkem ve frontě na letoun příští generace. Původní cíl dodávky z května 2008 Boeing nesplnil a kvůli potížím ve vývoji stroje dodávku opakovaně odkládal.
Dvoumotorový stroj je z velké části z uhlíkatých vláken a dalších kompozitních materiálů místo hliníku, proto je lehčí a má podle Boeingu o 20 procent nižší spotřebu paliva než jiná středně velká letadla. Protože se letecké společnosti potýkají s vysokými cenami paliv, je nyní poptávka po úsporných strojích vysoká.
Boeing zatím přijal objednávky na 835 Dreamlinerů a doufá, že první z nich předá japonským ANA v srpnu či září. ANA si těchto letadel objednaly 55. Společnosti Qantas a United Continental mají objednáno po 50 a Japan Airlines chtějí 35 těchto letadel.
Rival od evropského Airbusu, model A350, by měl jít do provozu u Qatar Airways v roce 2013. Airbus přijal objednávky na téměř 600 letadel tohoto typu, který je také odlehčený vláknitými polymery.
ANA uvádí, že se cestující budou v novém boeingu cítit pohodlněji, protože tlak vzduchu v něm odpovídá nižší výšce letu. Masami Cukamoto, druhý pilot dnešního letu ze Seattlu, uvedl, že vyšší úroveň kyslíku byla při devítihodinovém letu znatelná a cítil proto menší únavu.
Testovací letoun si v následujícím týdnu vyzkouší několik vnitrostátních japonských tras ANA mimo Tokio, aby se potvrdila připravenost stroje na běžný provoz. Týmy údržby si tak budou moci vyzkoušet i doplňování paliva a další rutinní servisní operace, napsala agentura AP.