Hsu Fu Chi se zaměřuje na výrobu sladkostí a pečiva a podle analytiků by pro Nestlé byla vhodným doplňkem. Švýcarský podnik má totiž na mladých trzích lepší podmínky pro další expanzi. Propojení aktivit by ale zřejmě prospělo i čínskému výrobci, který by zase měl přístup k výrobním postupům švýcarské firmy.
Akvizice čínských firem jsou ale někdy složité a nemusí se je podařit úspěšně dokončit. Podléhají totiž schválení tamních úřadů, které už v minulosti několik takových transakcí zamítly. Například největší světový výrobce nealkoholických nápojů, americká společnost Coca-Cola, se v roce 2009 snažil převzít čínského výrobce džusů China Huiyuan. Úřady v Číně ale Coca-Cole záměr nepovolily.
Zástupci Hsu Fu Chi uvedli, že Nestlé není jediným podnikem, s kterým jednají. Zájem prý mají i další firmy, a to jak z Evropy, tak z Japonska. Současná tržní kapitalizace firmy se pohybuje kolem 2,6 miliardy dolarů, v přepočtu asi 43,5 miliardy Kč.
"Nepopíráme, že jsou jednou z firem, s nimiž jsme v kontaktu, nejsou ale jediní," řekla na telefonický dotaz agentury Reuters mluvčí čínského podniku Christine Sun. Mluvčí společnosti Nestlé Nina Backesová ale povahu rozhovorů ani žádné další podrobnosti nechtěla komentovat vůbec. Analytici ale upozorňují, že Nestlé sedí na hromadě peněz, protože prodala podíl ve společnosti Alcon a za peníze prozatím nic významnějšího nekoupila a zatím je do ničeho neinvestovala.
"My si myslíme, že dohoda se společností Hsu Fu Chi by dávala smysl," řekl analytik švýcarské banky Vontobel Jean-Philippe Bertschy. "Nestlé už několikrát uvedla, že má v úmyslu více se angažovat na mladých trzích a podíl na celkových tržbách tam do roku 2020 zvýšit na 45 procent," podotkl Bertschy.
Nestlé v roce 2010 utržila v oblasti širší Číny, kam se zpravidla počítá i Tchaj-wan, zhruba 2,8 miliardy franků (přes 55 miliard Kč). To byl proti předchozímu roku v místních měnách nárůst o téměř 15 procent. V této části světa firma zároveň rostla nejrychleji