Pololetní výsledek poznamenala čísla společného podniku SAIC-GM-Wuling, jehož odbyt minivozů klesl o 5,4 procenta na 641.324. V samotném červnu stoupl meziročně čínský prodej aut skupiny GM o 9,9 procenta na 193.878 vozů.
V letech 2009 a 2010 byly na čínském trhu s auty hlavním tahounem růstu minivany díky vládním pobídkám prodeje, které ale vypršely počátkem letošního roku. Jejich absence, rostoucí ceny pohonných hmot a dopravní omezení v Pekingu brzdily světově největší trh s auty v posledních měsících.
Konec dotací na úsporná malá auta stejně tak zhoršil situaci domácích výrobců. Tržní podíl v poslední době vzrůstal velkým zahraničním značkám.
Vlajkovému společnému podniku americké automobilky v Číně, Shanghai GM, vzrostl pololetní prodej o 25 procent na rekordních 600.002 aut. Značka Buick vykázala nárůst o 28 procent a Chevroletu stoupl prodej díky malým vozům o 14,5 procenta. Rostoucí zájem o luxusní a sportovní vozy pak značce Cadillac pomohl zvýšit odbyt o výrazných 88 procent, napsala agentura AP.