Bezpečnostní rada vyzvala vedení ŘSD, aby v případě, kdy verdikt soudu dostane, nechala silnici v provozu do doby, než se najdou vhodné objížďky. Šéf plzeňského ŘSD Zdeněk Kuťák dnes ČTK řekl, že po dohodě s generálním ředitelem ŘSD požádá okamžitě po obdržení soudního rozhodnutí krajský odbor dopravy o stanovení objízdných tras v rámci správního řízení.
Dopravní odbor Plzeňského kraje totiž zatím nenašel relevantní objízdnou trasu, po níž by mohlo jezdit 10.000 aut denně. Kraj chce ale být na případný verdikt soudu připraven, a proto stále zkoumá možné objížďky, řekl ČTK po jednání bezpečnostní rady hejtman Milan Chovanec (ČSSD).
"Bezpečností rada kraje jako velká autorita dnes konstatovala, že uzavření nové silnice i všech souvisejících přípojek by znamenalo fatální důsledky pro region a považuje téměř za nemožné najít tak rychle objízdné trasy," uvedl Kuťák. ŘSD tak nechá v provozu obchvat do té doby, než kraj objížďky stanoví. Právníci ŘSD také pracují na dopisu se všemi hlavními argumenty, který bude směřovat na pražský soud.
"Pořád ale pracujeme s tím, že ŘSD skutečně usnesení soudu obdrží. Jeho text zatím známe pouze z veřejných zdrojů (z tisku)," řekl Chovanec. Podle něj verdikt od soudu nakonec přijít vůbec nemusí anebo nařídí jiná opatření, než jaká uvádí sdružení Orlík, tedy majitelé několika domů podél nového obchvatu.
Kraj nyní připravuje dopis, který odešle Obvodnímu soud pro Prahu 4. Právě ten podle sdružení už minulý týden vydal předběžné opatření nařizující okamžité uzavření nové silnice včetně přípojek na starou třemošenskou komunikaci. V dopisu hejtman vypočítává důsledky uzavření nové silnice. Hlavními jsou úplné odříznutí skladu pohonných hmot firmy Čepro a velkého podniku Škoda JS. Dále upozorňuje na to, že objízdné trasy po krajských silnicích II. a III. třídy, pokud by se skutečně našly, by podle bezpečnostní rady kraje mohly ohrozit zdraví občanů. Třetím argumentem pro soud je fakt, že na silnicích by tisíce nákladních vozů denně prý způsobily kraji škody za desítky milionů korun.