Automobilky těží ze stoupající domácí poptávky a růstu prodeje na rozvíjejících se trzích. "Údaje odrážejí silnou globální poptávku," uvedl šéf prodeje BMW Ian Robertson. Dodal však, že ve druhém pololetí očekává zpomalení růstu.
Německý časopis Manager Magazin minulý měsíc s odvoláním na zdroje z podniku uvedl, že BMW hodlá do roku 2016 zvýšit svůj prodej na dva miliony vozů ročně. Generální ředitel BMW Norbert Reithofer v květnu upozornil, že automobilka uvažuje o výstavbě dalších továren mimo Evropu, díky kterým by mohla lépe těžit z rychlého růstu poptávky na trzích v Asii a Latinské Americe.
Audi podle červnových informací zdroje agentury Reuters hodlá do roku 2020 téměř zdvojnásobit svůj prodej také na dva miliony vozů za rok. Automobilka loni prodala rekordních 1,1 milionu vozů a do roku 2015 plánuje zvýšení prodeje na 1,5 milionu vozů ročně.
pmh dvd