Posouzení vzniku Českého Aeroholdingu se na ÚOHS protahuje

07.07.2011 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


perex-img Zdroj: Finance.cz

Brno 7. července (ČTK) - Posouzení vzniku Českého Aeroholdingu antimonopolním úřadem se protahuje. Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) prodloužil lhůtu správního řízení. Řízení může trvat až pět měsíců. ČTK to dnes bez bližších podrobností řekl předseda ÚOHS Petr Rafaj. Český Aeroholding má v budoucnu propojit Letiště Praha a skupinu Českých aerolinií (ČSA).

Návrh na povolení spojení podal Český Aeroholding v polovině května. Podle informací zveřejněných na webu ÚOHS má získat možnost přímo kontrolovat České aerolinie, Letiště Praha a dále společnosti HOLIDAYS Czech Airlines, a.s., Czech Airlines Handling, a.s., ICzech Airlines Technics, a.s., Czech Airlines Landing Gears, s.r.o., CSA Services, s.r.o. a Realitní developerská, a.s.

ÚOHS ve správním řízení posuzuje oblast pravidelné i nepravidelné letecké přepravy lidí, leteckého provozu a managementu pro cestující a náklad a poskytování souvisejících služeb a v oblasti údržby, oprav a generálních oprav letecké techniky. ÚOHS může fúzi povolit bez podmínek, s podmínkami nebo ji i zakázat. V pětiměsíční lhůtě řeší případ fúzí pouze výjimečně. Letos je to poprvé. Loni se protáhlo posuzování pouze dvou fúzí - UPC/Sloana Park a Eurovia/Tarmac. Obě povolil, Eurovia musela odprodat několik kamenolomů.

Cestu ke vzniku Českého Aeroholdingu otevřela vláda 19. února, když rozhodla o vložení 50 milionů korun do nově vznikající společnosti z části majetku Správy Letiště Praha. Jedním z hlavních cílů propojení Letiště Praha a ČSA jsou provozní a finanční úspory. Všechny součásti Českého Aeroholdingu budou nicméně obchodně samostatné.

Vláda počátkem května schválila rozdělení společnosti Letiště Praha na dvě části, které budou vloženy do vznikajícího Českého Aeroholdingu. Souhlasila s tím, aby se součástí majetku aeroholdingu stal nemovitý a infrastrukturní majetek Letiště Praha. Dceřinou společností holdingu bude operátor, tedy s letištěm související licence a majetkem bude sto procent akcií toho operátora, vysvětlil ministr financí.

Podle schváleného návrhu by se pražské letiště nejdříve mělo rozdělit na čistě provozní část a na nemovitý majetek Letiště Praha, tedy budovy a vzletové dráhy, který podle zákona smí být pouze ve vlastnictví státu nebo společnosti se stoprocentním státním podílem.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK