Návrh na povolení spojení podal Český Aeroholding v polovině května. Podle informací zveřejněných na webu ÚOHS má získat možnost přímo kontrolovat České aerolinie, Letiště Praha a dále společnosti HOLIDAYS Czech Airlines, a.s., Czech Airlines Handling, a.s., ICzech Airlines Technics, a.s., Czech Airlines Landing Gears, s.r.o., CSA Services, s.r.o. a Realitní developerská, a.s.
ÚOHS ve správním řízení posuzuje oblast pravidelné i nepravidelné letecké přepravy lidí, leteckého provozu a managementu pro cestující a náklad a poskytování souvisejících služeb a v oblasti údržby, oprav a generálních oprav letecké techniky. ÚOHS může fúzi povolit bez podmínek, s podmínkami nebo ji i zakázat. V pětiměsíční lhůtě řeší případ fúzí pouze výjimečně. Letos je to poprvé. Loni se protáhlo posuzování pouze dvou fúzí - UPC/Sloana Park a Eurovia/Tarmac. Obě povolil, Eurovia musela odprodat několik kamenolomů.
Cestu ke vzniku Českého Aeroholdingu otevřela vláda 19. února, když rozhodla o vložení 50 milionů korun do nově vznikající společnosti z části majetku Správy Letiště Praha. Jedním z hlavních cílů propojení Letiště Praha a ČSA jsou provozní a finanční úspory. Všechny součásti Českého Aeroholdingu budou nicméně obchodně samostatné.
Vláda počátkem května schválila rozdělení společnosti Letiště Praha na dvě části, které budou vloženy do vznikajícího Českého Aeroholdingu. Souhlasila s tím, aby se součástí majetku aeroholdingu stal nemovitý a infrastrukturní majetek Letiště Praha. Dceřinou společností holdingu bude operátor, tedy s letištěm související licence a majetkem bude sto procent akcií toho operátora, vysvětlil ministr financí.
Podle schváleného návrhu by se pražské letiště nejdříve mělo rozdělit na čistě provozní část a na nemovitý majetek Letiště Praha, tedy budovy a vzletové dráhy, který podle zákona smí být pouze ve vlastnictví státu nebo společnosti se stoprocentním státním podílem.