"Klienti portálu Dovolená.cz jednoznačně preferují leteckou dopravu," řekl Ondrůj. Letecké zájezdy volilo 84 procent všech zákazníků agentury, zájezd s vlastní dopravou si koupilo 11 procent klientů a pět procent prodaných zájezdů připadlo na dovolené s autokarovou dopravou.
Podle statistik Dovolené.cz se v průběhu prvního půlroku největšímu zájmu klientů těšilo Řecko a řecké ostrovy, dále Španělsko a Turecko. Agentura Dovolená.cz kromě českých cestovních kanceláří prodává zájezdy i od německých cestovek. "Oproti loňskému roku evidujeme nárůst prodeje zájezdů německých CK o zhruba 40 procent," doplnil Ondrůj. Cestovní agentura tento nárůst připisuje nabídce odletů z 25 letišť, bezplatné dopravě na vybraná letiště, kterou agentura nabízí, nebo částečnému hrazení parkovného na nejčastěji využívaných letištích.
Klienti agentury si v letošním roce nejčastěji pořizovali zájezdy se stravovacím programem all inclusive (53 procent), druhým nejběžnějším programem je polopenze (26 procent), zájezdy bez stravy si objednalo 13 procent zákazníků a osm procent zájezdů se prodalo včetně snídaně. Průměrná cena zájezdů u výhodnější nabídky na poslední chvíli dosáhla v prvním pololetí 11.259 korun, uvedl Ondrůj.
Nárůst zájmu českých turistů o dovolené zaznamenal v prvním pololetí letošního roku i největší konkurent agentury Dovolená.cz, cestovní agentura Invia.cz. Ta do konce června prodala celkem 50.882 zájezdů, což proti stejnému období roku 2010 představuje osmiprocentní meziroční růst.