Za prvních šest měsíců roku prodej stoupl o 5,8 procenta na 7,22 milionu vozů.
Analytici v létě příliš velké oživení na automobilovém trhu nečekají. Výraznější růst by mohl přijít až v září, kdy začíná hlavní sezona pro prodejce aut. "V autosalonech bude v příštích měsících více japonských automobilů, protože výroba součástek v Japonsku se zlepšuje. Ale červenec a srpen budou pro automobilky stále náročné, protože poptávka je v létě vždy relativně vlažná," uvedl analytik konzultační firmy Ipsos Šeng Jie.
Prodej Toyoty v Číně v červnu meziročně klesl o 2,4 procenta. Propad však zpomalil ve srovnání s předchozími měsíci. V květnu byl prodej nižší o 35 procent a v dubnu o 23,5 procenta. Americkému General Motors, který je největší zahraniční automobilkou v Číně, červnový prodej stoupl o 9,9 procenta, když v předchozích dvou měsících rovněž klesal. Prodej Fordu se zvýšil o 11 procent, napsala agentura Reuters.
Čína předloni díky silnému růstu prodeje vystřídala Spojené státy na pozici největšího automobilového trhu světa. V celém loňském roce prodej aut v Číně stoupl zhruba o třetinu na rekordních 13,8 milionu vozů. Letos se očekává výrazné zpomalení růstu, někteří analytici však již připouštějí i pokles prodeje, a to až o deset procent.