Nejrazantněji utáhla rozpočet pojišťovna Kooperativa, která snížila výdaje na reklamu až na třetinu. O více než pětinu nižší jsou výdaje za reklamu pojišťovny Direct. Česká pojišťovna snížila reklamní investice o 11,5 procenta. Opačnou strategii zvolila Česká podnikatelská pojišťovna, která reklamní výdaje zvýšila o více než 70 procent. Stejně tak Allianz pojišťovna a pojišťovna AXA své investice navyšují.
Největší část reklamních rozpočtů pojišťoven jde na imagové kampaně nebo kampaně komunikující více pojišťovacích produktů najednou. Pokud už pojišťovny vyzdvihují jednotlivé produkty, propagují hlavně povinné ručení a autopojištění. Proti roku 2010 výrazně více inzerují i pojištění havarijní. Šetří naopak na propagaci pojištění osob, úrazového pojištění a pojištění domácnosti, kde investice klesly až na jednu desetinu loňské hodnoty. Více než trojnásobně klesly i investice do inzerce pojištění majetku.
Zatímco pojišťovna Direct a Česká pojišťovna inzerují napříč celým spektrem typů médií, Pojišťovna České spořitelny staví svou komunikaci zejména na televizní prezentaci.
Admosphere se zabývá monitoringem reklamních investic českých firem v televizi, tisku, rozhlasu, na internetu a mimo domovy spotřebitelů. Firma při měření spolupracuje s Asociací televizních organizací, společností Mediaresearch, Asociací komunikačních agentur a Sdružením pro internetovou reklamu.