Sněmovna rozhodne, jak naloží s vysíláním reklamy na ČT

13.07.2011 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


perex-img Zdroj: Finance.cz

Praha 13. července (ČTK) - Sněmovna by dnes měla rozhodnout, jak naloží s vysíláním reklamy ve veřejnoprávní České televizi. Zřejmě se přikloní k návrhu, aby propagace zůstala jen na programech ČT2 a ČT4. Výnosy z druhého programu by šly Státnímu fondu kultury, ze sportovního na výrobu pořadů se sportovní tematikou. Limit pro množství reklamy má zůstat na 0,5 procenta denního vysílacího času.

Upravená novela počítá i s tím, že na ČT1, případně zpravodajském kanálu ČT24, by se reklama mohla objevit jen v rámci vysílání kulturní či sportovní akce, pokud by to byla nezbytná podmínka k získání práv pro její odvysílání. ČT by také nesměla vysílat teleshopping.

Vysílání reklamy v ČT mělo původně zcela skončit letos v listopadu. Senátní novela zprvu předpokládala, že reklama bude v ČT zachována. Proti se ale postavily obě největší české komerční televize, Nova a Prima. Komerční televize by měly podle současných dohod zanesených do novely nově odvádět fondu kinematografie dvě procenta svých ročních čistých výnosů z reklamy.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK