"Praha registruje nejvyšší koncentraci mezinárodních luxusních značek ve střední a východní Evropě a umístila se na stejné úrovni jako Vídeň a Frankfurt nad Mohanem," uvedla analytička JLL Beatrice Moutonová.
Z hlediska počtu přítomných luxusních značek se ale Praha s nejdražšími evropskými městy stále poměřovat nemůže. Zatímco na nejluxusnější ulici Paříže se prodává 154 značek, v pražské Pařížské je to 28 značek. Přesto je Praha zhruba na úrovni Vídně nebo Bruselu a překonala Amsterodam.
"Po dvou letech omezených výdajů reagují obchodníci na návrat důvěry spotřebitelů zdravými expanzními plány. Zvýšená poptávka po prvotřídních prostorech v nejlepších lokalitách vede nejen ke zvyšování nájmů, ale také ke zvyšujícím se požadavkům na vyplácení odstupného," řekl odborník na maloobchod James Dolphin z JLL.
Evropští obchodníci s luxusním zbožím zažívají podle JLL v posledním období výrazné zvyšování tržeb. Roli sehrává také rostoucí čínský trh.