Kromě nedodržení lhůty splatnosti, která je stanovena od loňského roku na 30 dnů, řešil ÚOHS i poplatky za postoupení pohledávek a uplatňování skonta. Podle úřadu více než 95 procent firem, které Kauflandu dodávaly zemdělské a potravinářské produkty, mělo povinnost v případě postoupení pohledávky vůči Kauflandu třetím osobám hradit poplatek ve výši čtyř procent z hodnoty postoupené pohledávky.
"Řetězec Kaufland současně sjednával ustanovení o dodatečném skontu, na jehož základě požadoval v případě dřívějšího zaplacení faktury slevu, a to ve výši 0,5 procenta za každý započatý týden, o který byla faktura dříve uhrazena," uvedl Brom.
Při této kombinaci podmínek podle něj dodavatelé, kteří chtěli dostat své peníze před splatností faktur, byli nuceni volit, z důvodů zatížení poplatkem za postoupení pohledávky, ekonomicky méně výhodnou variantu skonta. Skonta i poplatky za převod pohledávek obchodní řetězec od svých dodavatelů podle ÚOHS skutečně inkasoval.
V případě poplatku za postoupení pohledávky a skonta se podle ÚOHS jednalo o soustavné uplatňování praktiky, která podřizovala dodavatele povinnostem, jež vytvářejí nerovnováhu mezi smluvními stranami, čímž byl porušen zákaz zneužití významné tržní síly.
Kaufland je nyní povinen odstranit ve svých smlouvách s dodavateli ustanovení o poplatku za postoupení pohledávky a dále uvést ustanovení o lhůtách splatnosti do souladu se zákonem o významné tržní síle. Nápravná opatření musí provést do 90 dnů od nabytí právní moci rozhodnutí.