Komunikace má v budoucnu region napojit na německou dálnici A4 a zrychlit cestu z Německa přes Polsko směrem do Česka a dál k jihu. Starostové příhraničních oblastí Německa, Česka i Polska usilují o toto spojení už od 90. let minulého století. Pro Liberecký kraj je důležité, protože umožní rychlejší dopravu, pomůže rozvoji regionu i turistiky. "Předpokládáme, že do regionu přitáhne nové investory a přispěje k vytvoření nových pracovních míst," řekl Půta.
Prioritou je projekt zejména pro německou stranu, i proto silnici v Polsku z velké části financuje. Už v minulých letech Němci na silnici dali 13 milionů eur (zhruba 317 milionů Kč), dalších 2,5 milionu eur (61 mil. Kč) přidalo Česko. Propojení na polské straně ale stále chybí. Poláci argumentovali tím, že peníze nestačí na hraniční most. Německo se proto rozhodlo na stavbu přidat. Více než 180 metrů dlouhý most přijde podle odhadů projektantů na 7,5 milionu eur (zhruba 183 mil.Kč), 70 procent nákladů zaplatí Němci a 30 procent polská strana. Veřejná soutěž na dodavatele už byla vyhlášena v červnu, stavět by se mělo dva roky.
Celá silnice bude hotova až po dokončení mostu v roce 2013. Už letos na podzim by měl být podle Půty průjezdný úsek z Česka do Polska. Hotova měla být do letošního podzimu také přeložka silnice I/35 od Bílého Kostela k Hrádku nad Nisou, která má zrychlit dopravu a odvést ji mimo obce. Podle informací z Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) se ale tato stavba protáhne zřejmě do poloviny příštího roku. Důvodem odkladu nejsou loňské povodně, ale opakované vyvlastňovací řízení s jedním z vlastníků pozemků, sdělila ČTK mluvčí ŘSD Nina Ledvinová. Přeložka silnice I/35 je posledním úsekem na české straně a bude dlouhá zhruba 7,6 kilometru, její stavba přijde na dvě miliardy korun.