"Konsorcium získalo zakázku na 23 kompletních výzbrojí včetně motorů s převodovkami a nadřazeného řízení vlaku. Součástí smlouvy je i opce na dalších 15 souprav. Nenabídli jsme sice nejnižší cenu, ale zvítězili jsme na základě nejlepšího technického řešení," dodal.
První dvě sady výzbrojí budou dodány z Plzně do října 2012, zbytek se bude vyrábět v Číně a dodávky skončí do března 2014. Nyní se koná tendr na výrobce vozidel, který bude se stoprocentní jistotou z Číny," řekl Šilhánek. Pořadí výběru nejprve dodavatele výzbroje a následně výrobce vozů je podle něj opačné než obvykle.
Pětivozové soupravy metra budou jezdit v šestimilionovém městě asi 100 kilometrů od Šanghaje. Jednotka se bude skládat ze tří motorových a dvou vlečných vozů s rychlostí až 90 km/hod. Jedna souprava bude obsahovat 12 motorů, které také dodá plzeňská firma.
Škoda Electric, vyvážející polovinu produkce, podepsala v dubnu svoji dosud největší exportní zakázku za dvě miliardy korun. Jihokorejský Hyundai od ní nakoupí kompletní elektrické a mechanické pohony a řídicí elektroniku na 80 lokomotiv pro turecké dráhy. Díky kontraktu počítá podnik s nárůstem počtu zaměstnanců o desetinu na téměř 800. Tržby, které loni dosáhly 2,7 miliardy korun, by měly podle Šilhánka v letech 2013 a 2014 atakovat pět miliard Kč, nejen díky dodávce pro Hyundai.
Výrobce elektrických pohonů a trakčních motorů pro lokomotivy, příměstské vlakové jednotky, metro, trolejbusy, tramvaje, důlní vozidla, plánuje letos utržit 3,1 miliardy Kč. Růst zajistí hlavně velká poptávka po trolejbusech, kterých podnik vyrobí až 140, meziročně o třetinu více, a dále vyšší výroba elektrických pohonů i mírný nárůst trakčních motorů. Trvale zisková firma loni inkasovala za trolejbusy 40 procent tržeb, za trakční motory a elektrické pohony shodně po 30 procentech.