Tržby za reklamu vysílanou hlavními televizními stanicemi v první polovině letošního roku podle údajů Kantar Media vzrostly na 12,656 miliardy korun z 12,462 miliardy Kč o rok dřív. Opačný trend odborníci z Kantar Media zaznamenali u tiskové reklamy, jejíž hodnota se v první polovině letošního roku meziročně snížila o 1,249 miliardy na 10,737 miliardy korun.
Sítě rozhlasových stanic, mezi které patří například MMS, letos do června vykázaly pokles reklamních tržeb na 247,9 milionu korun z loňských 257,1 milionu Kč. V případě ostatních televizních stanic, jako jsou například kabelové televize, letošní reklamní investice klesly o zhruba 113 milionů korun na 128,6 milionu korun.
V prvním polovině letošního roku si pohoršila také tuzemská kina, jejichž odhadované příjmy z reklamy se snížily na 69 milionů korun z 82,5 milionu ve stejném období loňského roku. Hodnota venkovní reklamy klesla za prvních šest měsíců letoška na 1,486 miliardy korun z 1,682 miliardy Kč o rok dřív.
Podle údajů Kantar Media letos do června meziročně vzrostly tržby za reklamu vysílanou na obrazovkách například v lékárnách, čerpacích stanicích a prodejnách obchodních řetězců. Těmto reklamním plochám se meziročně zvýšily inzertní příjmy na 29,7 milionu korun z loňských 27,9 milionu korun. Naopak reklama v nákupních prostorech se letos do června meziročně snížila o 15,5 milionu na 121,7 milionu korun.
Tržby z reklamy loni v ČR podle společnosti Kantar Media meziročně klesly o 3,2 procenta na 49,6 miliardy z 51,274 miliardy o rok dřív. Nejvýraznější propad postihl televizní reklamu, naopak více peněz směřovalo do reklamy v denících a časopisech, rozhlasových stanicích, kinech a také do venkovní reklamy. Zhruba dvouprocentní pokles tuzemský reklamní trh vykázal i v roce 2009, v předchozích letech naopak rostl.
Naproti tomu internetová reklama podle průzkumu agentury Factum Invenio vykazuje v poslední době růst. Výdaje zadavatelů internetové reklamy v hrubých cenách loni v Česku meziročně stouply o 17,5 procenta na 4,24 miliardy korun.