"Není to forma protestu proti cestujícím, rovněž nechceme poškozovat firmu," řekl Gaspar. Podle něj ale management s piloty nekomunikuje, nedodržuje dohody ohledně snižování počtu zaměstnanců a společnost ČSA poškozuje.
Protest proti vedení společnosti by nejprve měl být vedený formou striktního dodržování předpisů a zákoníku práce. Podle Gaspara dopravní piloti chodí do práce o desítky minut dříve, aby stihli všechny nezbytnosti na přípravu letu. Rovněž se obvykle během svých směn vzdávají přestávek na jídlo a s tím by měl být po vyhlášení protestu konec. "Piloti by jen využili všech práv, které jim nabízí zákoník práce," dodal Gaspar. Podle něj by tato akce mohla způsobit zásadní zpoždění letů, některé obzvláště večerní spoje by dokonce nemusely stihnout odlet vůbec.
Sdružení od minulého týdne posbíralo 250 podpisů mezi piloty a stevardy ČSA na podporu protestů. "Management řeší špatné výsledky na straně výnosů další unáhlenou redukcí společnosti. V krocích managementu je patrná absence jasného plánu," uvádí CZALPA. Pilotům vadí zejména opouštění výnosných linek, jako například do Tel Avivu a Dubaje, a jejich přepouštění konkurenčním dopravcům. Snižování letecké kapacity podle sdružení navíc nekoresponduje se současnou situací na trhu letecké dopravy, kde v Evropě od ledna do května vzrostla poptávka po letecké dopravě o deset procent.
Nová vlna propouštění v ČSA by podle CZALPA měla přijít na přelomu července a srpna. Předcházející propouštění na začátku roku se týkalo 50 zaměstnanců ČSA a mělo být s ohledem na restrukturalizační plán poslední, uvedl Gaspar. Přesný počet zaměstnanců, kterých se další redukce týká, odbory zatím neznají, další propouštění dosud nebylo detailně projednáno. Gaspar již dříve odhadl, že ČSA propustí 50 až 70 pilotů ze současných 350.