Automobilka již před měsícem uvedla, že chce v první polovině příštího roku rozšířit kapacitu v Indii o 40 procent na 210.000 vozů ročně. Tento krok si vyžádá investici 4,9 miliardy jenů (zhruba miliarda Kč). Zvýšení kapacity na 310.000 vozů pak bude podle dnešní zprávy stát dalších 17,2 miliardy jenů (téměř čtyři miliardy Kč).
Indie je třetí největší ekonomikou v Asii. Země je podobně jako sousední Čína atraktivním odbytištěm pro výrobce automobilů, kteří se na těchto rychle rostoucích trzích snaží kompenzovat slabší poptávku ve vyspělých zemích. V poslední době však tempo růstu prodeje aut na indickém i čínském trhu zpomaluje.
Výzkumná společnost J.D. Power and Associates minulý měsíc předpověděla, že Indie se do roku 2020 dostane mezi tři největší automobilové trhy na světě. Upozornila, že v loňském roce Indie obsadila šesté místo, když předstihla Británii, Francii a také Itálii.
Loni se podle J.D. Power v Indii prodalo 2,7 milionu osobních a lehkých užitkových vozů ve srovnání s prodejem pouhých 700.000 vozů v roce 2000. Do roku 2020 by se měl prodej podle prognózy J.D. Power vyšplhat na 11 milionů vozů ročně. Indie by tak měla být třetím největším automobilovým trhem světa po Číně a Spojených státech.