Mazda patří k automobilkám, na které dopady zemětřesení dolehly obzvlášť tvrdě. Netýká se to pouze japonských automobilek, ale i některých zahraničních, převážně ze Spojených států. V důsledku zemětřesení totiž výrobci automobilových součástek museli přerušit výrobu, a k omezení výroby tak byly donuceny i některé automobilky.
Čtvrtletní ztráta za období duben až červen byla vyšší, než se čekalo na finančních trzích. Analytici v anketě výzkumné organizace FactSet v průměru předpokládali, že ztráta bude činit 22 miliard jenů. Mazda měla ztrátu už i před rokem, kdy prodělala 2,1 miliardy jenů.
Management automobilky, která sídlí v Hirošimě, ale trvá na svém původním plánu vrátit se ještě v tomto fiskálním roce k zisku. Fiskální rok japonských firem končí v březnu.
Mazda očekává, že za celý rok vykáže čistý zisk ve výši jedné miliardy jenů (asi 218 milionů Kč). Celoroční tržby ale zřejmě budou ještě asi o šest procent nižší a pohybovat by se měly kolem 2,19 bilionů jenů (zhruba 478 miliard Kč).
Mazda v prvním fiskálním čtvrtletí prodala zhruba 281.000 vozů, což je meziroční propad asi o 11 procent. Prodej klesl v Japonsku, Severní Americe i v Evropě. Tržby dosáhly 408 miliard jenů (asi 89 miliard Kč), a byly tak o 29 procent nižší než před rokem.