Reklamní investice GsK se v pololetí meziročně zvýšily o 52 procent na 132 milionů korun. Bayer za reklamu utratil přes 123 milionů Kč. Inzertní výdaje Novartisu činily téměř 111 milionů korun, což představuje meziroční růst až o 86 procent.
Podle průzkumu propagují firmy své jednotlivé značky. Na zviditelnění některých produktů utrácejí proti loňsku více než dvojnásobné částky. Stejně jako v první polovině roku 2010 byly i letos nejvíce inzerované léky proti bolesti Ibalgin od společnosti Zentiva (44,7 milionu Kč) a Panadol od GsK (44,5 milionu Kč). Na třetí místo se letos dostal nosní sprej Muconasal společnosti Boehringer Ingelheim. Do jeho propagace investoval zadavatel 44,1 milionu Kč, tedy více než dvojnásobek loňských výdajů. Podobného skoku se dočkal i lék Espumisan, do něhož výrobce investoval téměř třikrát více.
Výjimku tvořily společnosti Reckitt Benckiser a Berlin-Chemie/A.Menarini Česká republika, které letos své reklamní rozpočty snížily.
Své reklamní kampaně staví farmaceutické firmy zejména na televizní komunikaci. Do televize směřuje přes 89 procent jejich inzertních rozpočtů.