Polsko chce dokončit dálnici, spojující hlavní město Varšavu s třetím největším polským městem Lodží, do léta příštího roku. Další třicetikilometrový úsek, který stavěla čínská firma, po dohodě podepsané minulý týden dostaví polsko-německé konsorcium firem Eurovia a Warbud.
Výběrové řízení na stavbu dvou úseků vznikající dálnice A2 vyhrála čínská firma Covec v roce 2009. Její nabídka v hodnotě 1,3 miliardy zlotých (7,9 miliardy korun) byla až o několik desítek procent nižší, než s jakou přišla konkurence. Letos na jaře se ale stavební práce zastavily, Covec neplatil subdodavatelům. Před několika týdny proto dostal ze stavby výpověď a polsko-české konsorcium firem Dolnoślaskie Surowce Skalne (DSS) a Bögl a Krýsl polské ředitelství silnic a dálnic pozvalo k exkluzivnímu jednání o dokončení stavby 20kilometrového úseku dálnice.
Česká stavební firma Bögl a Krýsl letos uspěla například v tendru na stavbu dálnice na Slovensku. Se slovenským Váhostavem-SK u Levoče postaví devět kilometrů dlouhý úsek dálnice. V Polsku již staví mimo jiné obchvat Zerardówa, což je napojení na dálnici A1, a dále obchvat Jastrzebie. O firmě se média zmiňovala také v souvislosti s vyšetřováním případu železničního neštěstí ve Studénce, kde byl podnik jedním ze subdodavatelů. V kauze zatím žádný rozsudek nepadl.
Polská vláda chce, aby se po dálnici dalo jezdit příští rok začátkem června, kdy v Polsku a na Ukrajině začne mistrovství Evropy ve fotbale. Dálnice A2 má propojit Varšavu s německou hranicí, vede také přes Poznaň, jedno z pořadatelských měst.