Původně senátní novela počítá po úpravách poslanců na podnět ministerstva kultury s tím, že Česká televize bude moci vysílat reklamu pouze na kanálech ČT2 a ČT4. Do konce roku by reklama měla zmizet z programu ČT1 a zpravodajského kanálu ČT24. Výnosy z reklamy na ČT2 mají sloužit Státnímu fondu kultury, jehož činnost senátoři navrhli oživit. Peníze z reklamy na ČT4 budou sloužit k výrobě sportovních pořadů.
Přesun reklamy z ČT2 na ČT 1 prosazovaly Alena Gajdůšková a Dagmar Zvěřinová (obě ČSSD); podle nich se reklama nehodí na druhý kanál veřejnoprávní televize, který je většinou zaměřen na menšinového diváka, tedy nezajímavého z hlediska zadavatelů reklamy. "Je přinejmenším logické, aby reklama byla na ČT 1. To je kompromis, který by mohl být snad i průchozí v Poslanecké sněmovně," míní Gajdůšková.
Spoluautor novely Jiří Oberfalzer (ODS) ale s ohledem na dohodu politiků s komerčními televizemi senátorčinu víru nesdílel. "Já jsem přesvědčen, že to znamená smrt našemu počinu," komentoval návrh Gajdůškové.
Omezení reklamy v ČT prosadily největší české komerční televize, Nova a Prima, nevylučovaly možnost arbitráží. Argumentovaly dohodou, podle níž původně měla reklama ve veřejnoprávní televizi zcela skončit letos 11. listopadu v souvislosti se završením digitalizace vysílání. Nova a Prima mají podle novely z reklamy místo ČT financovat Státní fond pro podporu a rozvoj české kinematografie, a to s TV Barrandov.