Technologií pro komunikaci lokomotiv a pozemního personálu dráhy GSM-R je v Česku již pokryto 731 kilometrů tratí. V rámci nového projektu má Kapsch do roku 2013 pokrýt úseky Ostrava-státní hranice s Polskem a Přerov-Česká Třebová.
Projekt bude spolufinancován z unijního operačního programu Doprava. Zahrnuje mimo jiné kompletní přípravu a plánování, vybudování 39 základnových stanic nebo instalaci optické přenosové sítě, uvedl Kapsch. Firma v Česku také vybudovala a spravuje pro stát systém výběru mýtného na dálnicích a rychlostních silnicích.
Česko je podle šéfa české pobočky společnosti Kapsch Karla Feixe v zavádění GSM-R nejdál ve střední a východní Evropě. "Například Slovensko nebo Polsko s pokrýváním železnic teprve začínají," dodal.
Vůbec největší pokrytí technologií GSM-R má Německo se signálem na 25.000 kilometrů tratí. Tuto síť má nyní německá pobočka firmy Kapsch CarrierCom zmodernizovat za 15 milionů eur (364,5 milionu Kč). Na novou verzi technologie má komunikační síť pro Deutsche Bahn převést do poloviny roku 2014. Německému dopravci tak i klesnou náklady a bude moci zavést nové aplikace, uvedl Kapsch.