ČTK, která je jedním z poskytovatelů obsahu pro zpravodajství prostřednictvím SMS, zaregistrovala v tomto týdnu množství stížností uživatelů na doručované SMS, jež neodpovídají objednávce. Zprávy jsou přitom placené.
"ČTK pouze poskytuje Telefónice, respektive ATS zprávy, které oni dále distribuují. Uživatelům doporučujeme, aby kontaktovali svého operátora a řešili to jako reklamaci. Vzniklá situace nás mrzí, ale bezprostředně ji nemůžeme ovlivnit," uvedl Jan Pluskal z úseku informačních technologií ČTK.
"Telefónica se omlouvá svým zákazníkům za nepříjemnosti, která vznikly při zasílání zpravodajských SMS. Tuto službu od 2. srpna nově zajišťujeme přes dodavatele, společnost ATS. I přes testování provozu služby došlo po jejím spuštění ke komplikacím," sdělil Žabka. Reklamace zpravodajských SMS z 2. a 3. srpna 2011 bude podle něj Telefónica samozřejmě uznávat.
Telefónica podle svého sdělení převedla všechny informační služby na bázi SMS nebo MMS na novou jednotnou platformu. Tendr na migraci a následnou správu služeb vyhrála společnost ATS. V červnu a červenci probíhal zkušební provoz, od srpna se měly služby na nové platformě rozjet naostro.