"Dosažené výsledky věrně zrcadlí podmínky českého trhu. Zákazníci aktivně optimalizují své tarify a učí se využívat nové služby. Jejich ceny trvale klesají, což se logicky odráží i na tržbách a dalších finančních ukazatelích," uvedl generální ředitel Milan Vašina.
Tržby za mobilní služby klesly o desetinu na 12,4 miliardy korun a provozní zisk EBITDA se snížil o pět procent na 6,7 miliardy korun. Podíl nehlasových služeb na tržbách byl 24 procent. Loni to bylo 23 procent. Pokles cen odráží průměrný výnos na zákazníka, který klesl o 40 korun na 381 Kč měsíčně.
Firmě se podařilo zvýšit počet lukrativnějších tarifních zákazníků o tři procenta na 2,82 milionu, tedy 52 procent z celkového počtu. Hlavním faktorem, který přispívá k vyšší oblibě tarifních programů, je široká nabídka integrovaných služeb a jejich výhodné podmínky a možnost zajímavého balíčkování. Průměrný měsíční podíl odcházejících klientů byl, stejně jako loni, 1,3 procenta.
Konkurenční Telefónice klesly v pololetí tržby z mobilních služeb téměř o desetinu na 12,93 miliardy korun. Počet mobilních zákazníků se zvýšil o půl procenta na 4,87 milionu. Průměrný měsíční výnos na zákazníka klesl o devět procent na 426,4 Kč. Vodafone, který finanční výsledky nesděluje, zvýšil v pololetí počet klientů o 190.000 na 3,23 milionu.
T-Mobile i v prvním pololetí významně investoval především do pokrytí vysokorychlostní 3G sítě. To přesáhlo ke konci června 50 procent populace. Zároveň spustil první sdílené vysílače v rámci smlouvy s firmou Telefónica.
"Naše strategie je a bude zaměřena na udržení stávajících zákazníků. Velmi si vážíme toho, že jsou s námi a chceme jim zpříjemňovat život," dodal Vašina. Operátor podle něj bude například rozšiřovat nabídku "kouzelných úterků", kdy zákazníci získávají výhody u vybraných partnerů a mohou čerpat zvýhodněné služby.
Společnost T-Mobile Czech Republic působí na českém trhu od roku 1996.