StarBev chce se značkou Staropramen expandovat na zahraniční trhy

04.08.2011 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


perex-img Zdroj: Finance.cz

Praha 4. srpna (ČTK) - Pivovarnická skupina StarBev chce se svou vlajkovou lodí, kterou je tuzemská značka Staropramen, expandovat na zahraniční trhy. Kromě zvyšování vývozů do zemí, do kterých se již pivo Staropramen vyváží, chce proniknout také na asijské trhy. Skupina to dnes uvedla při otevření nového návštěvnického centra v prostorech pivovaru Staropramen na pražském Smíchově. Investice do něj přesáhla 1,2 milionu eur (zhruba 29 milionů korun).

Kromě nového centra, které provede návštěvníky dějinami smíchovského pivovaru od jeho založení v roce 1869 až do současnosti, chystá vlastník Pivovarů Staropramen spuštění nové mezinárodní marketingové kampaně, která má propagovat pražské pivo ve světě.

"Jsme hrdí na to, že Staropramen je ve světě nejznámějším pražským pivem. Poptávka po českém pivu je asi nejvyšší v historii a naším cílem pro následujících dvanáct měsíců je posílit náš tržní podíl v segmentu českého piva po celém světě," uvedl generální ředitel skupiny StarBev Alain Beyens. "Budeme se i nadále zaměřovat na budování značky prostřednictvím investic a inovací a budeme usilovat o utužení a posílení strategických partnerství, která nám otevírají cestu na nové trhy," dodal.

StarBev nedávno podepsala několik strategických partnerství. Mimo jiné s firmami Spaten a Carlsberg na jejichž základě bude Staropramen distribuován v USA a Velké Británii. Již v příštím roce se skupina zaměří na posilování prodejů na již obsazených trzích a na uvedení Staropramenu v Asii.

V současnosti je pivo značky Staropramen k dostání ve více než třiceti zemích světa. Nejvíce se pivo tuzemské značky prodává na Ukrajině, ve Švédsku, Rusku, Německu a Velké Británii. Vedle vývozů se značka na zahraniční trhy dostává zejména zásluhou licenční výroby. V současnosti se Staropramen vaří také v Rusku, na Ukrajině, v Bulharsku, Rumunsku, Srbsku a Chorvatsku.

Vlastníkem skupiny StarBev sídlící v Praze je firma CVC Capital Partners. Ta Pivovary Staropramen v prosinci 2009 koupila od pivovarského gigantu AB InBev spolu s dalšími pivovary na Slovensku, v Bosně a Hercegovině, Chorvatsku, Maďarsku, Černé Hoře, Rumunsku a Srbsku.

Pivovary Staropramen jsou za Plzeňským Prazdrojem dlouhodobě dvojkou na českém pivním trhu na němž mají zhruba 15procentní podíl. Firmě v roce 2010 klesly tržby meziročně o devět procent pod čtyři miliardy korun. Firma loni v tuzemsku a na zahraničních trzích prodaly 2,8 milionu hektolitrů piva, což bylo o sedm procent méně než v roce 2009. Na poklesu prodejů se kromě pokračující ekonomické recese podle vedení Pivovarů Staropramen podílelo také navýšení spotřební daně z loňského ledna, které zvýšilo ceny piva. V číslech není zahrnuta licenční výroba piva značky Staropramen v zahraničí, která loni naopak meziročně vzrostla o 17 procent.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK