"Uvedená čísla za rok 2010 plně reflektují uzavření výrobního závodu v Nelahozevsi v prvním čtvrtletí minulého roku, ve kterém se vyráběly výrobky pro mnoho evropských zemí," zdůvodnil výsledky loňského hospodaření šéf české pobočky Unileveru Ľubomír Bratko. "Pro letošní rok chceme pokračovat v růstu našich klíčových značek, pracovat na integraci značky Radox převzaté od společnosti Sara Lee a pokračovat v důležitých inovacích," uvedl k letošním plánům.
Unilever do loňského roku v Česku vyráběl především rostlinné tuky a majonézy. Jejich výrobu v továrně s více než 600 zaměstnanci v Nelahozevsi na Mělnicku ale v rámci racionalizace výroby ukončil.
Minulý týden Unilever informoval, že svůj loni uzavřený závod v Nelahozevsi na Mělnicku prodal výrobci vlhčených ubrousků Wet Wipes International. Nový majitel spustí výrobu v polovině srpna, poté co do Nelahozevsi přemístí výrobní linky z Velkých Přílep u Prahy. V novém působišti zaměstná zhruba 100 lidí. Cenu transakce firmy po vzájemné dohodě odmítly zveřejnit.
Výrobní závod v Zábřehu na Moravě na Šumpersku Unilever uzavřel již v roce 2006. V Česku tak společnost prodává výrobky zahraničních poboček koncernu a v tuzemsku zaměstnává přibližně 300 lidí.
Firma v Česku prodává rostlinné tuky, majonézy a dresinky Hellmann´s, margaríny Flora, Perla nebo Hera a kořenící směsi či omáčky značky Knorr. Do portfolia Unileveru patří také zmrzliny Algida, Míša nebo Ledňáček a kosmetické značky Dove nebo Rexona.
Předloni Unilever v Česku hospodařil se ziskem 336 milionů korun při tržbách 6,9 miliardy Kč.
Britsko-nizozemský Unilever je třetím největším producentem potravin a spotřebního zboží na světě za společnostmi Procter & Gamble a Nestlé. Unilever působí ve více než stovce zemí světa. Podle dnes zveřejněných výsledků firmě stoupl za letošní pololetí zisk o deset procent na 2,235 miliardy eur (54,2 miliardy Kč).