Podle úřadu firma s nadpoloviční většinou svých dodavatelů dojednávala lhůty splatnosti delší než 30 dnů. ÚOHS řešil i poplatky za postoupení pohledávek a uplatňování skonta. Podle úřadu více než 95 procent firem, které Kauflandu dodávaly zemědělské a potravinářské produkty, mělo povinnost v případě postoupení pohledávky vůči Kauflandu třetím osobám hradit poplatek ve výši čtyř procent z hodnoty postoupené pohledávky. "Řetězec Kaufland současně sjednával ustanovení o dodatečném skontu, na jehož základě požadoval v případě dřívějšího zaplacení faktury slevu, a to ve výši 0,5 procenta za každý započatý týden, o který byla faktura dříve uhrazena," uvedl dříve místopředseda ÚOHS Hynek Brom.
Při této kombinaci podmínek podle něj dodavatelé, kteří chtěli dostat své peníze před splatností faktur, byli nuceni volit, z důvodů zatížení poplatkem za postoupení pohledávky, ekonomicky méně výhodnou variantu skonta. Skonta i poplatky za převod pohledávek obchodní řetězec od svých dodavatelů podle ÚOHS skutečně inkasoval.
V případě poplatku za postoupení pohledávky a skonta šlo podle ÚOHS o soustavné uplatňování praktiky, která podřizovala dodavatele povinnostem, jež vytvářejí nerovnováhu mezi smluvními stranami. Tím byl porušen zákaz zneužití významné tržní síly.
Zákon o významné tržní síle, který od loňského února reguluje vztahy mezi obchodníky a dodavateli, vypracovala skupina poslanců ČSSD a normu podpořila Potravinářská komora. Obchodníci zákon kritizují a tvrdí, že je nekvalitní a poškodil jejich vztahy s dodavateli. Potravináři si naopak pochvalovali, že po zavedení zákona se chování řetězců vůči nim zlepšilo. Ministerstvo průmyslu a obchodu, do jehož kompetence zákon spadá, připravuje nyní jeho zrušení. Některé části předpisu mají být však ještě před zrušením zapracovány do už existujících zákonů. Kromě Kauflandu ÚOHS vyšetřuje i další řetězce, například Ahold a Tesco.