V předchozím hospodářském roce 2009/2010 společnost Tesco Stores ČR zvýšila tržby jen mírně, a to na 39,920 miliardy korun z 39,658 miliardy korun o rok dříve. Zisk Tesco Stores ČR ale v roce 2009/2010 klesl na 60 milionů korun z předchozích 138 milionů korun.
Obchodní řetězec Tesco vstoupil na tuzemský trh v roce 1996 a nyní v ČR provozuje více než 160 obchodů, 18 čerpacích stanic a šest obchodních center. Tesco loni v Česku otevřelo 25 nových obchodů a zároveň koupilo 81 samoobsluh Žabka a 47 obchodů Koruna. "V roce 2011 budeme pokračovat v organickém růstu. Otevřeme přibližně 25 obchodů a zmodernizujeme největší hypermarkety na formát Extra," uvedl již dříve generální ředitel Tesco Stores ČR Phil Clarke.
Obchodní řetězec Tesco loni na podzim spustil v Česku věrnostní program Clubcard, do kterého se přihlásilo zhruba 1,35 milionu zákazníků. Letos Tesco plánuje na tuzemském trhu zahájit zkušební provoz internetového obchodu, jehož nabídku mají tvořit potraviny a drogistické zboží. Pilotní projekt internetového obchodu bude nejprve otestován v Praze a po jeho vyhodnocení Tesco hodlá tuto formu prodeje rozšířit na celou Českou republiku.
V loňském roce společnost Tesco Stores ČR v Česku vytvořila zhruba 970 nových pracovních míst a letos by jejich počet měl také přesáhnout hranici 900. Letos na jaře Tesco v Česku zaměstnávalo téměř 14.500 lidí.
Britský maloobchodní řetězec Tesco hospodařil ve finančním roce 2010/2011 se ziskem před zdaněním 3,8 miliardy liber (asi 105,3 miliardy Kč), což je meziroční nárůst o 12,3 procenta. Růst ale táhnou především asijské trhy, na domácím trhu v Británii naopak firma zápasí s tvrdou konkurencí. Dobře si Tesco ale vede ve střední Evropě, hlavně v České republice a na Slovensku.
Rok 2010 byl pro tuzemské obchodníky opět složitý, jelikož Češi kvůli krizi nadále omezovali útraty. Tržby 50 největších tuzemských obchodníků v loňském roce poprvé od zahájení jejich sledování v roce 1993 nevykázaly růst a stagnovaly na úrovni 444 miliard korun. Nepříznivý vliv na loňské tržby mělo také utlumení investiční aktivity obchodníků, kteří sítě prodejen kvůli hospodářské krizi nerozvíjejí tak rychlým tempem jako dříve.